Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers

Tuesday, July 11, 2017

Emran Danish 8th Birthday Bash at Balai Bomba Bukit Jelutong -Part 1


Since Emran Birthday jatuh pada bulan Ramadhan so we all plan tahun ini nak adakan Birthday Emran untuk diraikan bersama kawan kawan dia pada bulan Syawal..  ikut giliran tahun lepas Najla.. before this Rafeeq so this year Emran punya turn laa ye.. 


Since tahun nie Husband aktif sangat dengan Bomba sejak awal tahun hari tu busy so apa lagi spontan dapat idea buat kat Balai Bomba laa.sebab dah few months dia "training" kat Balai Bomba TTDI KL  dengan students dia untuk latihan bomba kebangsaan ..

 Venue yang dipilih dekat dengan rumah adalah Balai Bomba Bukit Jelutong.. senang kawan kawan Emran nak datang..  dan juga kami reservedkan 50 jemputan untuk meraikan anak -anak yatim rumah Amal Kasih Bestari Kg Melayu Subang..

Dah inform pada bomba yang jemputan around 150 orang ( termasuk parents)..bomba ok sahaja dan mereka sediakan segala keperluan seperti tables and chairs 
 
 Hantar invitation  mid of Ramadhan kat parents kawan kawan Emran via whatsapp  group dan alhamdulillah most of his classmates hadir.. ajak juga a few friends yang tinggal berhampiran untuk join sama laa.. 

Sebelum tu deal dengan penjaga Rumah Amal Kasih Bestari nak bawa mereka ke balai bomba..penjaga kata ok seronok laa anak anak tu nanti ... since perlukan transportation untuk mengangkut anak -anak ini so alhamdulillah dipermudahkan urusan untuk deal dengan transportation our children untuk sewakan bas mereka bagi membawa anak anak ini dari kampung Melayu Subang ke Bukit Jelutong..

 

Catering booking earlier from RCatering( by Chef Hashrim : Check out instagram mereka RCatering) .. Menu of the day yang dipilih adalah 
*Nasi Beriyani, Rendang Ayam, Acar, Popedum,
 *Spaghetthi Oglio Oglio dan juga 
 *chicken fingers( home made)
* Air Sirap 

Additional item yang ditambah adalah Roti Jala dan kari ayam 
 #ice cream ( instagram penjualaiskrim)
#Main Cake fireman theme daripada our usual cake maker, En Fadzil dan juga tarts (FB Dill cakes) 
#Mini painted Swiss Roll daripada dearest Friend Farah Zulaikha ( instagram farahzulaika_)

  Selain tu we all booking giant bubbles untuk anak anak main (instagram _giant_bubble_)

 
 
 

 







No comments: