Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers

Wednesday, August 30, 2017

Pak Su dah kahwin- Wedding Reception of Shahrir Ashraf dan Nurul Liyana

Weekend lepas merupakan hari bersejarah dalam keluarga.. Alhamdulillah adik husband yang bongsu Ashraf selamat diijabkabulkan dengan pilihan hati, Nurul Liyana ..so dalam family dah ada 2 yana..hehehee


Both Ashraf dan Yana kecik ( nama timangan  Mom in law kasi untuk membezakan myself dengan Liyana)  merupakan classmates masa di Tingkatan 6...Selepas tamat tingkatan 6 masing masing melanjutkan pelajaran ke Universiti.. Yana kecik di UPSI dan Ashraf ke Unitar ..dari kawan tukar kepada cinta dan setahun  lepas mereka bertunang.. 

Selepas mencapai kata putus hasil perbincangan dua keluarga maka tarikh August dipilih untuk mereka berdua bernikah.. Since Kedah cuti on Friday dan mereka plan bernikah hari Jumaat maka bertolak laa kami ke Sg Petani pada malam Khamis selepas the children habis swimming Classes.. 

Arrived kat Sungai petani around 3.00am..terus check in ke hotel yang dah dibooking earlier..ahamdulillah sepatutnya masuk hari jumaat tu tapi kami minta nak extend satu hari awal ..mujur ada bilik kosong dan the hotel was kind enough to give us Deluxe room dan stay sampai we all check out hari Monday.. tak perlu tukar bilik..

lepas rehat kaw kaw , jam 12 baru laa bersiap untuk ke Yan... Yana kecik orang kedah juga..so tak jauhlaa.. around 45 minits sahaja untuk sampai ke Yan .. majlis akad nikah dijadualkan selepas solat jumaat Jam 3.00pm..



Alhamdulillah mereka selamat diijabkabulkan.. resepsi di adakan pada keesokan harinya.. Yana kecik merupakan anak tunggal dalam family.. 

Majlis di Yan berlangsung pada hari Sabtu 26 Aug 2017.. ..rumah pengantin perempuan tepi bendang..syok wooo angin kuat...rombongan yang datang dari belah family kami agak ramai juga..alhamdulillah ada few aunties and uncles yang turn up 






 dan esoknya hari Ahad 27hb August majlis sebelah pihak kami di Taman Sejati...untuk majlis sungai petani selain katering makanan nasi minyak kami tambah ice cream dan juga apam balik,,memang terbaik laa..sedap..









Tahniah dan selamat pengantin Baru untuk Pak Su yap dan welcome to the family Yana kecik..



No comments: