Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers

Tuesday, February 21, 2017

The boys First football Friendly match - Prokidz Academy


 Nervous and Excited.. itulaa gambaran yang boleh dikatakan untuk both boys Emran and Rafeeq untuk bermain dalam match pertama mereka sebagai pelatih Pro Kidz Academy.. Its been almost a month mereka join football club and they really enjoyed themselves.. 


 Last Sunday Pro Kidz Academy ada menganjurkan friendly match dengan Elroy Football Club.. All the trainees terlibat.. because ada under 8, under 12 and under 15 match

 The Friendly match di adakan di padang bola Denai Alam bermula jam 2.30pm.. seronok sangat mereka.. kali ini coach Muzz kasi chance kat mereka semua skali untuk bermain..wahhh memang best laa pendedahan untuk mereka..

Lawan mereka dari El Roy academy wahh dari segi Fizikal memang kalah laa anak anak cilik Pro Kidz..hehehe..mana taknya ..yang Pro Kidz punya team under 8 semuanya dari age 3 -8... and team El Roy rasanya dari 6 years and above.. 








 Mereka menjalin Persahabatan di padang bola..


before the start of the game.. coach Muzz arrangekan pemain untuk main the 1st half of the game.. both Rafeeq and Emran main dulu untuk 1st half of the game..

 

 both husband and i tak henti henti support mereka dari tepi padang..begitu juga yang lain..kami yang excited tengok mereka..ahahaha.. terjerit jerit kasi support.. Rafeeq macam nervous and confius nak attack pasukan lawan..adess. takpe first time for him..berbeza dengan Emran yang sangat agresif.. sampai nak bergaduh dengan pasukan lawan yang pegang and tarik baju dia masa rebut bola..adess..

Memang kecil kecil cili padi..semua  serangan pasukan lawan mereka berjaya stop dari menjaringkan gol..bravo...good job boys...1st half keputusan seri 0-0..
masuk 2nd half Rafeeq dah penat jadi coach tukarkan dengan pemain lain.. and permulaan 2nd half tak sampai seminit pun  Emran tendang bola dari tengah padang straight terus gol....alhamdulillah..

Rafeeq yang nervous.. takpe good try

 serangan dari pasukan lawan berjaya jaringkan gol dan kedudukan jadi seri 1-1.. kami tetap tak henti henti kasi sokongan pada Pro Kidz boys .. Pasukan lawan berjaya mendahului 2- 1 tapi around 10-15  minutes before game end Yusof dari Prokidz berjaya menjaringkan gol dengan menjadikan kedudukan seri 2-2.. alhamdulillah..

Bersalam salaman selepas game End

 Pro Kidz Academy ( Merah) vs El Roy ( Biru Kuning)
 Overall good game for both team...alhamdulillah.. and the Pro Kidz boys had shown a very good teamwork and sportsman ship.. and what can we say the coach sangat sangat sabar dan kasi mereka semangat dan bimbingan dan yang paling penting kasi mereka chance untuk gain experience 









 

No comments: