Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers

Tuesday, January 03, 2017

Visiting New born - Baby Ahmad Haris

Dah Masuk tahun 2017.. kejap sahaja rasanya.. on 1st January kami mengambil kesempatan untuk visit sahabat merangkap my adik angkat Huda yang baru dikurniakan cahaya mata pertama..


Alhamdulillah syukur cahayamata yang di nanti nanti selamat dilahirkan via C- Section pada 13 Dec 2016 yang lalu


 tak tergambar dengan kata kata bila melihat baby Ahmad Haris.. my dearest friend had gone thru everything in order to get pregnant kerana dia mengalami penyakit endometriosis.. and all treatments was done untuk rawat nya sebelum boleh pregnant..

alhamdulillah she went thru all the treatment.. ada misscariage juga pada kali pertama pregnant dan alhamdulillah rezki dia pregnant lagi dalam masa terdekat selepas misscarriage..

Huda mengalami Gestational Diabetic Mellitus iaitu keadaan di mana dia mengalami kencing manis disebabkan oleh pregnancy   dan juga pre eclampsia( iaitu keadaan darah tinggi semasa pregnancy ) ..so baby dilahirkan secara emergency C- Section pada minggu ke 38..

Ahmad Haris bin Ahmad Inamul Hasan





  Both baby and mummy are still on treatment due to baby jaundice dan juga mommy nya still ada traces of protein dalam urin nya.. ( pre eclampsia masih ada lagi) so memang kena monitor takut effect pada ginjal


anak -anak bila datang ke rumah ayah huda di sungai Buloh memang excited sebab banyak kucingggg....semua cantik cantik dan gebu sangat.. sebab ayah huda memang bela kucing kucing yang cantik dan unik





Kucing kucing ini ada rumahnya tersendiri dan ada penjaga tersendiri..seronok sangat tengok..selain tu ada arnab , angsa dan sebagainya kat rumah ayah huda nie..memang excited habis mereka nie..


  Dearest Huda dan Hasan, tahniah atas kelahiran cahaya mata sulong..semoga Ahmad Haris membesar menjadi anak yang soleh...welcome to parenthood.. welcome to sleepless night pengalaman tu..hehehe

My self and Huda..we have known each other more than 15 years.. Semasa beliau tingkatan 4 di KK dan kemudian berhijrah ke KL ..menyambung pengajian dalam diploma Farmasi dan seterusnya menyambung ijazah Farmasi.. she is a pharmacist too.. 


 
 

 

No comments: